Chodzi o to, że chciałem dowiedzieć się o stanie mojego konta, korzystając z usługi iPKO. Okazało się to jednak niemożliwe, bo po wpisaniu numeru klienta i hasła ukazało mi się czerwony sygnał:
”Twoje narzędzie autoryzacyjne jest zablokowane”.
Nie wiedziałem, że jestem posiadaczem narzędzia autoryzacyjnego. Ba, nie wiem nawet co to za narzędzie: szczypce jakieś, obcęgi, może nożyce?
Jąłem na własną rękę drążyć temat. Nacisnąłem jakieś hasło, a tam:
„Czasami, nie częściej niż co 90 dni, możemy poprosić Cię o potwierdzenie logowania do serwisu iPKO kodem z narzędzia autoryzacji.
Zmiana jest związana z dyrektywą PSD2 i jest jednym z elementów silnego uwierzytelnienia (SCA, ang. Strong Customer Authentication).”
Co mi przypomniano?
„Przypominamy pozostałe zmiany związane z silnym uwierzytelnieniem (SCA, ang. Strong Customer Authentication) w Twoim koncie: Przed pokazaniem w iPKO historii konta starszej niż 90 dni, poprosimy Cię o potwierdzenie operacji narzędziem autoryzacji, z którego obecnie korzystasz. W IKO historię konta starszą niż 90 dni zobaczysz tylko w aplikacji w trybie aktywnym.”
No dobrze, a co zobaczę tylko w trybie aktywnym?
„Powiadomienia push w IKO starsze niż 90 dni zobaczysz w aplikacji IKO tylko w trybie aktywnym.”
Ma się rozumieć, to przecież takie proste… A co stanie się przed zalogowaniem domyślnie? To oczywiste:
„Dostęp do powiadomień w IKO przed zalogowaniem domyślnie będzie wymagać podania kodu PIN. Czasami poprosimy Cię o potwierdzenie PIN-em płatności zbliżeniowych kartami również dla kwot poniżej 50 zł.
Czy mogę włączyć dwuetapowe logowanie z mobilną autoryzacją? Oczywiście!
„Możesz włączyć dwuetapowe logowanie z mobilną autoryzacją w IKO. Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój podczas logowania, skontaktuj się z naszą infolinią.”
Prawdę mówiąc, wolałbym znaleźć jakiegoś tłumacza.
Ludzie, czy jest na sali tłumacz?