Jak informuje branżowy portal press.pl większość serwisów internetowych dzienników należących do Polska Press z miesiąca na miesiąc traci użytkowników.
Z danych Mediapanelu za okres od grudnia 2020 roku (kiedy Orlen ogłosił przejęcie Polska Press) do kwietnia 2021 roku łączna liczba użytkowników 15 przeanalizowanych serwisów dzienników Polska Press („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Echo Dnia”, „Gazeta Krakowska”, „Gazeta Pomorska”, „Gazeta Wrocławska”, „Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Express Bydgoski”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Głos Pomorza”) spadła o 14,27 proc. – do 11,37 mln.
Największy spadek, bo aż o 45,6 proc., zanotował serwis Dziennikzachodni.pl. Kolejne pod względem wielkości spadku są: Gazetawroclawska.pl – spadek o 36,61 proc., Gazetalubuska.pl – spadek o 30,20 proc., Expressbydgoski.pl – spadek o 29,50 proc., Dziennikpolski24.pl – spadek o 28,99 proc., Pomorska.pl – spadek o 23,75 proc., Nto.pl – spadek o18,45 proc., Gazetakrakowska.pl – spadek o 18,08 proc., Kurierlubelski.pl – spadek o 15,86 proc., Gp24.pl – spadek o 13,12 proc., Dziennikbaltycki.pl – spadek o 9,40 proc., Expressilustrowany.pl – spadek o 3,60 proc., Echodnia.eu – spadek o 0,78 proc., Gloswielkopolski.pl – spadek o 0,64 proc. Spośród analizowanych serwisów dzienników tylko Dzienniklodzki.pl odnotował wzrost liczby użytkowników, który wyniósł 3,83 proc.
Kilkanaście dni temu tarnowska redakcja Gazety Krakowskiej, Dziennika Polskiego i serwisu tarnow.naszemiasto.pl – powołując się na badania profesjonalnej firmy – poinformowała, że są liderami w regionie tarnowskim pod względem ilości unikalnych użytkowników i liczby wyświetleń.
Redakcja wybrała do tej informacji wyniki tylko kilka lokalnych portali, w tym – cały czas mówimy o profesjonalnych badaniach zamówionych przez Polska Press – serwisu tarnow.in, który nie jest dostępny w sieci od blisko dwóch lat. Zabrakło m.in. lokalnej telewizji tarnowska.tv, portalu tarnow.ikc.pl i wielu innych.
Może trzeba odreagować porażki? Z ostatnich badań sprzedaży gazetowego wydania Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej (w całej Małopolsce!) mamy takie dane: „Dziennik Polski” (7 785 egz.; spadek sprzedaży o 19,60 proc.), „Gazeta Krakowska” (7 536 egz.; spadek sprzedaży o 21,91 proc. – największy spadek w kraju). Jest wiele bezpłatnych gazet lokalnych w Małopolsce, które mają 2,3- razy większy nakład. I nie wspomagają się magazynowymi informacjami z Pomorza, Śląska czy innych regionów.
Naszym kolegom z Polska Press życzymy samych sukcesów i więcej obiektywizmu w przekazywaniu informacji.