Tradycyjnie, bo na wrzesień, zapowiedziano XXVIII Ogólnopolski Festiwal Komedii „Talia”, który, dzięki staraniom tutejszych instytucji kulturowych, znów będzie się mógł odbyć w Tarnowie. Tym razem Teatr im. L. Solskiego sprowadzi do Tarnowa długo oczekiwanego i znanego aktora, a ponadto udogodni wszystkim sprzedaż biletów na większość wydarzeń.
Otwarciu kolejnego sezonu artystycznego będą towarzyszyć wyczekiwane osobistości teatru, takie jak Marcin Hycnar, który wystąpi w jednym z konkursowych spektaklów, „Bóg Mordu”. Impreza przewiduje jeszcze 5 komedii konkursowych: „Boska!” grana przez Teatr Śląski w Katowicach, „Seks dla opornych” w wykonaniu Teatru Nowego w Łodzi, „Rewizor” przygotowany przez Teatr Imka w Warszawie, „Garderobiany” z Teatru w Gnieźnie oraz „Wstyd”, który zaprezentuje grupa z Teatru Współczesnego w Warszawie.
„Talia” to również wiele imprez towarzyszących. Na 27 września zaplanowano Koncert Pawła Domagały, który wystąpi w Centrum Sztuki Mościce. Następnego dnia Teatr Skene Warszawa przygotuje spektakl „Nie wszystko Ci oddam”, a 29 września na finał do Tarnowa powrócić ma legenda polskiego teatru lat 70. Mowa o Andrzeju Grabowskim, który pojawi się w związku z graną na finał sztuką „Audiencja V”. W skład jury wejdą trzy osoby, będą to najprawdopodobniej reżyser, aktor oraz krytyk.
Jak przekazała Karolina Jamrozowicz, kierownik Działu Promocji i Organizacji Widowni, bilety będą w sprzedaży już od wtorku, 25 czerwca, od godziny 10:00. Wpływy z nich uzupełnią częściowo budżet wydarzenia, na które tarnowska kultura otrzymała 150 tys. złotych, oraz dodatkowe 110 tys. od Gminy Miasta Tarnów.
Na potrzeby wydarzenia powstał specjalne karnety, które będą kosztować od 600 do 700 złotych. Pozwolą one koneserom sztuki teatralnej, którzy chcieliby uczestniczyć we wszystkich wydarzeniach „Talii” zaoszczędzić co nieco pieniędzy. Wszystkie spektakle osobno wyniosą bowiem w sumie 890 zł. Po raz pierwszy będzie można zakupić je, wraz z biletami na wydarzenia towarzyszące, przez internet.
Teatr Solskiego przypomina również o swoim newsletterze. Chętni, którzy się na niego zapiszą, będą otrzymywać raz w tygodniu SMS zawierający informacje na temat nadchodzących wydarzeń kulturalnych. Rozważać pójście już warto, ponieważ jak poinformowano, bilety na te najatrakcyjniejsze wydarzenia sprzedają się w ciągu około 3 tygodni.