Uczniowie pierwszej klasy II Liceum Ogólnokształcącego im. Hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowie postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i zachęcić najmłodszych do aktywności fizycznej. W ramach prestiżowej olimpiady „Zwolnieni z Teorii” realizują własny projekt społeczny, który ma na celu poprawę kondycji fizycznej uczniów szkół podstawowych. Ich pomysł? Lekcje wychowania fizycznego prowadzone w nowoczesnej i angażującej formie dla dzieci z klas 1-6.
Projekt obejmie zajęcia w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Jana Pawła II w Skrzyszowie, Niepublicznym Zespole Szkolno-Przedszkolnym Stowarzyszenia „Siódemka” w Tarnowie oraz w Akademii Tarnowskiej w ramach Uniwersytetu Dziecięcego. Dzięki tej inicjatywie uczniowie podstawówek będą mieli okazję spróbować swoich sił w różnych dyscyplinach sportowych i przekonać się, że aktywność fizyczna może być nie tylko zdrowa, ale i pełna dobrej zabawy.
Sport kontra ekrany
Młodzi organizatorzy projektu zauważyli rosnący problem spadku aktywności fizycznej wśród dzieci. Coraz częściej wolą one spędzać czas przy komputerze, telefonie czy konsoli, zamiast angażować się w ruch na świeżym powietrzu. Długie godziny przed ekranem negatywnie wpływają nie tylko na ich kondycję, ale także na zdrowie psychiczne, koncentrację i jakość snu.
- Chcemy pokazać najmłodszym, że sport to nie tylko konieczność, ale przede wszystkim świetna zabawa. Mamy nadzieję, że dzięki naszym zajęciom odkryją swoje pasje i znajdą nowych przyjaciół – mówią organizatorzy akcji.
Nie tylko zdrowie, ale i radość
Podczas zajęć dzieci będą uczestniczyć w różnorodnych grach i ćwiczeniach, które pomogą im doświadczyć radości płynącej z ruchu. Twórcy projektu zamierzają podkreślić, że sport to nie tylko sposób na zachowanie zdrowia i dobrej kondycji, ale również sposób na integrację i budowanie relacji międzyludzkich.
- Ruch pozytywnie wpływa na samopoczucie, koncentrację i rozwój społeczny. Naszym celem jest zaszczepienie w dzieciach miłości do aktywności fizycznej, tak aby sport stał się dla nich naturalnym elementem codzienności.
Dzięki projektowi, który powstał w ramach „Zwolnionych z Teorii”, młodzi ludzie nie tylko angażują się w działalność społeczną, ale także uczą się zarządzania projektem, pracy zespołowej i odpowiedzialności. Ich inicjatywa może stać się impulsem do zmiany nawyków wśród dzieci i sprawić, że kolejne pokolenia będą bardziej świadome korzyści płynących z aktywności fizycznej.