Mijający rok 2022 zapisze się w annałach historii m.in przez pandemię koronawirusa, w branży SEO jest to jednak czas nasilonego przenoszenia się biznesów stacjonarnych do sieci. Marketerzy online mają obecnie pełne ręce roboty a pozycjonowanie stron okazuje się najważniejszym orężem w walce o długofalową widoczność w świecie WWW. W poniższym krótkim artykule z pomocą ekspertów przyglądamy się kluczowym aspektom wysiłków podejmowanych w najlepszych agencjach interaktywnych.
Poznaj EAT i BERT i na nowych zasadach zawalcz o swoją rozpoznawalność
W ostatnich dwunastu miesiącach do życia zostały powołane dwie arcyważne aktualizacje algorytmów wyszukiwarki. Pierwsza z nich określana mianem EAT kładzie nacisk na całościową ocenę konkretnych serwisów pod kątem ich ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności. Jest to zmiana w kodzie giganta z Moutain View wymierzona w witryny bazujące na rozpowszechnianiu fake newsów. W myśl tego skomplikowanego update’u liczyć się będzie przede wszystkim treść przekazująca publiczności autentyczną wiedzę oraz wychodząca naprzeciw problemów określonej grupy docelowej. Naturalnie możemy sami zająć się naszą wiarygodnością, jednak bardziej efektywni będziemy zostawiając tę kwestie doświadczonemu teamowi copywriterów pracujących dla sprawdzonej agencji marketingu internetowego.
Podobnie sprawa ma się z drugim przełomowym algorytmem o nazwie BERT. Za tą prostą nazwą kryje się potężny mechanizm zdolny do rozróżniania subtelności językowych właściwych naturalnej mowie i gramatyce. Z tego właśnie powodu możemy zapomnieć o publikowaniu w sieci tekstów o słabej jakości oraz tych w sztuczny sposób najeżonych słowami kluczowymi.
„Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach stało się więc o wiele trudniejsze dla wszystkich tych, którzy na własną rękę próbują osiągnąć wysokie lokaty w wynikach Google.”
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Zwróć uwagę na mobilną odsłonę swojej witryny i odróżnij się funkcjonalnością
Filozofia Mobile First dająca pierwszeństwo w sieci elektronice przenośnej powstała w odpowiedzi na nieustannie rosnący udział smartfonów i tabletów w zapytaniach kierowanych do wyszukiwarki. Dziś odsetek, o którym mówimy, wynosi nieco ponad 50%. Dla giganta z Moutain View oznacza to konieczność dopasowania się do tej tendencji. Zauważymy więc, że dziś Google patrzy przede wszystkim na wersję mobilną naszej strony. Web deweloperzy najczęściej załatwiają ten punkt stosując tzw. responsywny web design, czyli projekt strony automatycznie przystosowujący się do aktualnej rozdzielczości ekranu. Aby jednak jeszcze lepiej dopasować się do nowych realiów warto zająć się przyspieszeniem czasu ładowania serwisu oraz dostosować treści do coraz częściej wykorzystywanych przez internautów wyszukiwań głosowych. To kwestie bezpośrednio związane z priorytetem dotyczącym smartfonów. Wszystkim tym w profesjonalny sposób zajmie się dla Ciebie doświadczona i zaprawiona w bojach agencja SEO.