Tarnów wiadomości. Prace związane z przebudową przystanków autobusowych przy ul. Krakowskiej w Tarnowie powoli dobiegają końca. Nowoczesny węzeł przesiadkowy ma ułatwić mieszkańcom poruszanie się po mieście, a osobom, które przyjeżdżają do Tarnowa umożliwić pozostawienie samochodu czy roweru.
Założeniem inwestycji było przede wszystkim rozszerzenie przepustowości przy zatoce autobusowej. Projekt nazywa się „Budowa węzła przesiadkowego”, gdyż można pozostawić samochód i przesiąść się na autobus. Pojawiły się także wiaty, przy których można zostawić rower i przesiąść się do innego środka transportu — wyjaśnia w rozmowie z nami Artur Michałek, Dyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie.
[justified_image_grid ng_gallery=205]
Sam węzeł został rozbudowany. Zatoka autobusowa jest dłuższa niż obecnie. Powstał peron, na którym zostały ustawione zadaszone, podświetlone wiaty – wyposażone w miejsca przeznaczone do ładowania urządzeń mobilnych.
Na węźle zostały też zamontowane tablice dynamicznej informacji pasażerskiej, wśród nich tablica, która będzie podawała informacje o czasie odjazdu najbliższych pociągów, które zatrzymują się na tarnowskim dworcu PKP.
Lokalizacja tego węzła, bliskość do dworca PKP sprawia, że można tutaj realizować system przesiadkowy. Kiedy decyzja o uruchomieniu była podejmowana znajdował się tutaj także dworzec autobusowy. Jego brak nie sprawi jednak, że węzeł będzie mniej potrzebny — dodaje dyrektor ZDiK.
Projekt jest na ukończeniu, zostały już dostarczone wszystkie wiaty i zamówione zadaszenia. Czekamy teraz na zakończenie robót budowlanych. Właściwie to są to prace związane z brukarką i wprowadzenie organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Przebudowa węzła przy ul. Krakowskiej jest realizowana przez Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych, zarówno po stronie projektowej jak i budowlanej. Prace trwały ponad rok, a koszt inwestycji przekroczył milion złotych.
Remont w lipcu 2021:
[justified_image_grid ng_gallery=67]
fot. Natalia Tryba, Piotr Rogóz