Czy autobusy miejskie będą kursowały do Wierzchosławic? O takim rozwiązaniu dyskutują obecnie władze Tarnowa oraz Gminy Wierzchosławice. Jeśli dojdzie do porozumienia, pierwsze autobusy MPK mogłyby wyruszyć na trasę już we wrześniu.
TESTY NOWEJ TRASY
Testowy przejazd na trasie Tarnów – Wierzchosławice odbył się dzisiaj, 11 lipca. Według wstępnych planów trasa autobusu ma prowadzić przez centrum Tarnowa, następnie przez zajezdnię w Mościcach, Ostrów, Kolonię, Wolę, Dwudniaki, Trzydniaki, Szujec (dokładna liczba i kolejność przystanków nie jest obecnie znana). Cena ma być konkurencyjna w porównaniu do przewoźników prywatnych, a dodatkowo ma być wprowadzona specjalna taryfa aglomeracyjna, która będzie atrakcyjna dla pasażerów.
– Ta jazda testowa to pierwszy krok do tego, byśmy zobaczyli, czy nasza oferta w przyszłości może być atrakcyjna i konkurencyjna wobec już istniejących przewoźników. Może to być sytuacja win-win, i dla Tarnowa i dla Wierzchosławic, bo wyobrażam sobie, że również mieszkańcy Tarnowa będą chcieli na przykład jechać na Dwudniaki w okresie wakacyjnym – mówi prezydent Jakub Kwaśny. – Skomunikowanie Wierzchosławic z Tarnowem wygodnymi, dużymi autobusami, z klimatyzacją, przystosowanymi do przewozu osób z niepełnosprawnością, to jest dwudziesty pierwszy wiek. Tego nie zapewni nam żaden prywatny przedsiębiorca, który kalkuluje de facto zysk – zaznacza prezydent Tarnowa.
– Mamy świadomość, że tej komunikacji nam bardzo brakuje. Ludzie dojeżdżają nie tylko do Centrum Zdrowia, obok siedziby Gminy Wierzchosławice, ale również do Tarnowa, na przykład do lekarzy specjalistów, do szpitala. Osoby z niepełnosprawnością mają problem z poruszaniem się autobusami, które obecnie stosuje przewoźnik prywatny – podkreśla Małgorzata Moskal, wójt Gminy Wierzchosławice.
KOMUNIKACJA AGLOMERACYJNA
Jaka jest przewidywana liczba kursów? – Pierwsze autobusy mogłyby pojawić się na tej trasie już we wrześniu. Pół roku pozwoli nam na odpowiednie testy, by przygotować trasę i liczbę kursów do budżetu na następny rok. To jest podstawa do konkretnych działań na przyszłość – wyjaśnia Małgorzata Moskal. Kursy mają zostać dostosowane m.in. do potrzeb dzieci i młodzieży dojeżdżających do tarnowskich szkół, a także do osób pracujących na terenie miasta.
Dodajmy, że trwają również rozmowy z przedstawicielami innych podtarnowskich gmin w sprawie uruchomienia komunikacji aglomeracyjnej.
Opracowanie: Biuro Prasowe UMT
Fot.: Paweł Topolski