W dzisiejszym artykule zamierzamy spojrzeć na współczesne trendy w zakładach bukmacherskich, a także przeprowadzić ogólną (oczywiście dość pobieżną) analizę branży hazardu online w oparciu o kasyno Mr Bet bez depozytu, spojrzeć na rozwój nowoczesnych gier i najciekawszą funkcjonalność, która czeka już za rogiem.
Co napędza rosnący trend ekspansji kasyn online na zakłady sportowe?
Konkurencyjny charakter rynku hazardu internetowego zmusza operatorów kasyn do inwestowania w zakłady sportowe w ramach strategii mającej na celu zmniejszenie rotacji graczy, czyli ich przechodzenia do konkurencyjnych witryn. Trend ten jest napędzany rosnącym popytem ze strony graczy, którzy aktywnie poszukują platform hazardowych oferujących kasyno i zakłady sportowe, czyli serwisów typu 2 w 1.
Na przykład dane od dostawców usług hazardowych wskazują, że podczas piłkarskich mistrzostw świata w 2022 roku nastąpił spadek obrotów w branży tradycyjnych zakładów bukmacherskich o 10–20%, ale jednocześnie pojawił się analogiczny wzrost w kasynach online oferujących także usługi bukmacherskie. To pokazuje, że nawet w przypadku projektów skupiających się wyłącznie na grach kasynowych około 10% graczy lub obstawiających przechodzi na zakłady sportowe. W rezultacie użytkownicy mają tendencję do stopniowej migracji na platformy oferujące opcje kasyna i zakładów sportowych.
Oczekuje się, że tendencja operatorów kasyn do ekspansji na zakłady sportowe utrzyma się w nadchodzących latach. Operatorzy kasyn, którzy mogą zapewnić kompleksową ofertę obejmującą zakłady sportowe i opcje kasyn, będą mieli wyraźną przewagę w przyciąganiu i zatrzymywaniu graczy.
Czy jest na rynku jeszcze miejsce na witryny typowo kasynowe?
Oczywiście możesz w tym momencie zadać pytanie typu „czy projekty samych tylko kasyn mogą jeszcze odnieść sukces na rynku?”. Ogólnie rzecz biorąc, odpowiedź na nie jest twierdząca. Istnieją potwierdzające tę tezę doskonałe przykłady na rynku. Pytanie brzmi jednak, czy i w jakim stopniu mogą one przynosić większe zyski poprzez dodanie do swojej oferty zakładów sportowych.
Tak naprawdę znacznie łatwiej jest promować zakłady bukmacherskie dzięki emocjom, jakie towarzyszą wydarzeniom sportowym. Zazwyczaj konwersja graczy w przypadku zakładów bukmacherskich jest znacznie wyższa, ponieważ jest to bardziej akceptowane społecznie hobby. Na przykład, jeśli zaoferujesz użytkownikowi z naszego kraju możliwość obstawiania wyników uzyskiwanych przez zawodnika z Polski (jak choćby Igę Świątek), niekoniecznie będzie on zainteresowany samym turniejem, a jedynie wynikami tej konkretnej zawodniczki. Gracze po prostu chętniej obstawiają swoich rodaków i, co dla operatora jest istotne, są mniej skłonni do rezygnacji z tego rodzaju aktywności.
Specjalizacja pozostaje jednak ciągle sporym wyzwaniem. Bukmacherzy często nie rozumieją, jak czerpać zyski z gier kasynowych i odwrotnie — wiele kasyn ma trudności z zarabianiem pieniędzy na zakładach sportowych. Na szczęście na rynku dostępne są już wysoce zautomatyzowane narzędzia, specjalistyczne wsparcie w zakresie rozwoju biznesu, a nawet w pełni już gotowe witryny, które wystarczy jedynie wdrożyć i udostępnić w Internecie.
Kiedy jest idealny moment dla operatora kasyna na uruchomienie usług bukmacherskich?
Jedną z powszechnych strategii jest uruchomienie zakładów sportowych w oczekiwaniu na ważne wydarzenia sportowe, takie jak mistrzostwa świata w piłce nożnej lub igrzyska olimpijskie. Tak naprawdę takich wydarzeń jest znacznie więcej. Jednak wszystko oczywiście zależy od konkretnych intencji danego operatora.
Ogólnie rzecz biorąc, bariera wejścia pozostaje w danym momencie stosunkowo niska. Rozpoczynając realizację projektu, należy jednak wziąć pod uwagę sezonowość. Istnieją jednak ważne, ponadczasowe wydarzenia, które mogą służyć jako podstawa solidnej kampanii promocyjnej. Podstawową radą dla operatorów jest unikanie skupiania się wyłącznie na piłce nożnej: istnieją inne sporty, które mogą bezpiecznie wzmocnić ich wysiłki marketingowe, jak choćby:
- siatkówka,
- koszykówka,
- tenis,
- sporty motorowe,
- skoki narciarskie,
- e-sporty.
Dywersyfikacja oferty to podstawowa strategia każdego operatora zakładów wzajemnych, który chce zagwarantować długoterminową stabilność i rentowność. Podstawową zasadą jest tutaj rozłożenie puli zakładów na szeroką gamę opcji. Jeśli operatorzy za bardzo skupiają się na jednym sporcie, narażają się na niepotrzebne ryzyko.
Główne priorytety w każdym wypadku powinny skupiać wokół czterech podstawowych elementów: łatwości obsługi, różnorodnej gamy bonusów, automatyzacji i elastyczności w przyciąganiu i zatrzymywaniu użytkowników oraz szerokich możliwościach integracji.